Villkor
Beställningsvillkor för Vaktmästeriet i Göteborg AB (Org.nr: 559068-1002)
1. Beställning och bekräftelse
Beställning av tjänst sker via e-post eller telefon och är bindande. En bekräftelse på beställningen skickas till kunden via e-post efter mottagen beställning. Vid beställning ska kontaktperson, fakturareferens och faktureringsuppgifter uppges. Vid beställning accepteras beställningsvillkoren för Vaktmästeriet i Göteborg AB Org.nr: 559068-1002.
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra beställningsvillkor utan föregående meddelande. De
uppdaterade villkoren publiceras på vår hemsida, den version som gäller för varje beställning är den som är tillgänglig på hemsidan vid beställningstillfället.
2. Priser
Alla priser anges i svenska kronor och exklusive 25% moms. En avgift på 12% tillkommer på kostnader för material och underentreprenörer. Vid bomkörning debiteras kunden enligt gällande prislista. Debitering av servicebil tillkommer enligt gällande prislista vid varje uppdrag. Minimidebitering 2 timmar.
3. Betalningsvillkor
Företagskunden har 30 dagar på sig att betala från fakturadatum. Fakturan skickas med e-post om inget annat har avtalats och ska betalas i enlighet med angivna betalningsuppgifter.
4. Försenad betalning
Vid försenad betalning förbehåller sig företaget rätten att ta ut dröjsmålsränta enligt gällande räntelag samt eventuella kostnader för inkassoåtgärder.
5. Tjänstens utförande
Tjänsten utförs enligt överenskommelse och inom avtalad tidsram. Eventuella förseningar eller hinder för utförande ska meddelas kunden omgående. Vi förbehåller oss rätten att med kort varsel avboka en tid på grund av sjukdom, oförutsedda händelser eller andra omständigheter som hindrar oss från att utföra tjänsten utan att ersätta eventuella merkostnader för kunden.
Det är beställarens ansvar att förse oss med korrekt information om viktiga detaljer som är avgörande för att vi ska kunna utföra arbetet på ett säkert sätt.
Detta inkluderar information om brandlarm, sprinklersystem, samt el- och rörinstallationer, inklusive vattenledningar i väggar. Denna information är nödvändig för att säkerställa att arbetet kan genomföras utan risk för skador eller olyckor.
6. Mandat
Vi förutsätter att de personer som bokar tjänsten på företagets vägnar har mandat att göra det och att företaget är bundet av dessa villkor.
7. Ångerrätt
Företagskunden har rätt att ångra beställningen inom 7 dagar efter att tjänsten har bokats, förutsatt att tjänsten inte har påbörjats. Om tjänsten redan har påbörjats, gäller ingen ångerrätt.
8. Reklamation
Eventuella klagomål eller reklamationer avseende utförd tjänst ska meddelas inom 7 dagar efter tjänstens avslutande. Reklamationer hanteras enligt gällande lagstiftning.
9. Personuppgifter
Företagskundens personuppgifter hanteras i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning.
10. Tvister
Tvister som uppstår i samband med dessa villkor ska i första hand lösas genom förhandlingar mellan parterna. Om en lösning inte kan uppnås ska tvisten avgöras enligt svensk lag och vid tingsrätten i Göteborg.
12. Force majeure
Vi ansvarar inte för händelser som ligger utanför vår kontroll och som inte kunde ha förutsatts, såsom naturkatastrofer, krig, strejk, myndighetsbeslut eller andra extraordinära omständigheter som påverkar vårt åtagande.